Haziran 08, 2026

Dünya Hep Aynıydı

İnsanlar genellikle çocukluklarının son derece güzel olduğunu ve yaşlarının büyüdükçe dünyanın daha sert, daha acımasız, daha kötü yer haline geldiğini söylerler. Bunu belli başlı istisnalar hariç pek çok insandan duyabiliriz. Peki bu durumun sebebi ne olabilir? Neden herkesin çocukluğu daha güzeldir de insan büyüdükçe daha korkunçlaşır dünya? İşte bunun sebebi aslında insanların çocukluğunda dünyanın kötü yanlarını görecek donanımlara sahip olmamalarından kaynaklanmaktadır. 

Dünya aslında her zaman için acımasız, korkunç ve iyi olmayan bir yerdi. Ancak insanlar çocukluklarında dünyanın bu acımasız, korkunç ve iyi olmayan kötü yanlarını görebilecek donanımlara sahip değillerdi. Bu donanımlara sahip olmadıkları için de her zaman insanlar dünyada son derece büyük bir değişim içerisinde olduklarını hissederler. Oysaki dünyanın kendi kanunları asla değişmez. İnsan toplumlarının kendi kanunları ve insan doğası hiçbir zaman değişmez. Sadece insanın dünyayı algılayış şekli değişir. 

Yorumlar

  • Dünya asla değişmedi

  • belki de olabilir ama bilemedim

Yorum yazmak için lütfen giriş yapınız

Editörün Son İçerikleri

Bizi Tamamen Aşan İşler

Bizi Tamamen Aşan İşler

Halka Bırakılmayan Kaynaklar

Halka Bırakılmayan Kaynaklar

Medeniyetin Temelleri

Medeniyetin Temelleri

Hepimizi Tutan Azınlık

Hepimizi Tutan Azınlık

Editörlerin Son İçerikleri

kaptanfilozof06

Bizi Tamamen Aşan İşler

probiyotik

Veba ve Ölüm

bubble30
Nielawore

Bizden haberdar olmak için mail listemize kayıt olun